09 juli 2007

18.56

Idag fick jag äntligen träffa Malin igen! Efter två veckor i Norge så kom jag ju knappt ihåg hur människan såg ut. Det var ett kärt återseende. Va in en sväng på Hår & Nu efter jobbet och spana när Emelie fixade frisyren, eftersom jag var för lat för att cykla hela vägen hem. Ställde cykeln vid Statoil och skyllde på ösregn, trots att det bara var lite lätt dugg. Pappa ska hämta den sen. Men skitsamma, jag fick skjuss i det gröna vrålåket som även kommer ta oss till Arvikafestivalen på onsdag. Woho! Jag hoppas vi har vädret med oss nu bara..

Appråpå det behöver jag nog dra igång med den mest plågsamma process som finns, nämligen att packa och planera. Jag som packar två fulla resväskor för en helg, nu snakar vi fem dagar. Fem dygn som dessutom kan bli jävligt kalla och blöta, vilket innebär att fler ombyten behövs. Sen tält, sovsäck, alkohol .... Jag kommer dö.

Inga kommentarer: