18 juli 2007

Arvika dag 2

Som jag skrev tidigare så börjar alltså min dag i ett tält, nånstans på stora campingen i Arvika. Gravt bakfull och väl illamående letar jag fram mina Acnejeans och mina ballerina skor som oturligt nog blev de enda skorna jag fick med mig på resan. Jag muttrar något om vatten, aldrig mer dricka, mår så jävla dåligt och jag måste till bilen innan jag lämnar min tältkamrat i sticket och beger mig ut på campingen där jag möter tre vakter som skrattar glatt och hälsar på mig med "Vilken underbar dag" och ett brett jävla colgate-smile. Jag tänker tankar, och tjoffsar vidare med mina båtar till skor.

Dock bryter jag ut i övertrötthet, bakfyllemisär och skrattanfall när jag väl träffar på Malin igen och jag fullkomligt skiter i att jag mår så förbannat dåligt. Förmodligen är jag fortfarande berusad. Vi bestämmer oss för att gå in till stan, så vi tar med oss Linnea som vägvisare. Det var också hon som sa att det var en kort väg att gå, vilket inte stämmde! Skavsår, blöta skor och huvudverk. Jag hatade mig själv för att jag glömt ta med mig skor. Men vi hängde på låset och thank God att jag har små fötter, det blev ett par svarta barnstövlar, storlek 35 med rymdskepp på. Dessa stövlar räddade mitt liv dessa dagar.

In på Willys för att köpa det jag längtade mest efter, frukost. Mackor, oboy, fil, ja allting. Men när halva korgen var fylld fick jag en släng av illamående, vilket resulterade i att jag hade kvälningar hela vägen hem sen, trots att vi åkte buss den vändan. Sen la jag och Malun oss och tjura i bussen, vilade och sov tills jag mådde bra igen :)

Va upp en sväng på campingen och klagade, sen fick jag och Malin för oss att vi skulle duscha. 20 spänn, cepelång kö och is is is is kallt vatten. Bröstvårterna trilla fan av nästan och jag flämtade av fasa för att spola av tvålen.

Nej detta krävde vilostund!Men ack nej, väl på parkeringen hade grannarna spanat in våran cheese doodles påse i fönsterrutan, och jag och Malin visade oss från våran givmilda sida och joinade deras fest med påsen. Det styrdes även negerstuds och av någon anledning började vi dryga oss som fan den här kvällen, bland annat med Peter Axelsson posen som går ut på att man lägger armarna i kors och gör djävulstecket.

However, förfriskade och glada skred vi upp mot campingen och hängde hos camp MUD, där den bästa musiken pumpade ur högtalarna konstant. Helt underbart och kul folk som bodde där också! Det som är det bästa med festival, att man stöter på så otroligt mycket roligt och nytt folk, att alla är så glada och snälla och rara också. Stor kram och puss på kinden till er! (var liksom bara tvungen att skriva det..)

Vidare mot Karlstad-campet, camp Körp. Vi söp, talade massa och fick med oss nån snubbe därifrån på Whitin Temptation. Det var det första bandet vi såg och faktiks, över förväntan!

Sen träffade vi på Sam utanför Orion, där jag rös. Så jävla bra Dj's! Så det blev en svängom innan vi bagav oss av mot campingen igen. På vägen mellan festivalområdet och campingen hände alltför mycket tokerier och för att använda Sams egna citat:
"Jag måste nog dricka ett par öl till innan jag pallar att umgås med er"
"Så jävla gött att se två burdar svina så"
"Haha så fort ni kommer utanför 50-skyltarna så är ni helt galna liksom"

Den här kvällen var förhållandevis lugn, lite svinerier och pajjas på campingen, sen i säng, dvs. bilen relativt tidigt. Jag och malin var åtminståne nöjda med kvällen!

Inga kommentarer: